Topaketa
Azalpena
Gaur egungo pilotaren egoera aztertuta, Pilotaren oinarriak irakasgaierako topaketa bat prestatu dugu.
Topaketa honetan datza; 2017ko abenduaren 26 gabonetan 18:30tan, ordu ta erdi pilota jardunaldi erakargarri bat prestatu dugu umeentzako, ekitaldi honekin umeen pilotarenganako begirunea handiztea eta haiengan interesa pizteko.
Gutxi gora behera hogeitahamar umeentzako ekitaldia prestatu dugu Sestaoko "La Benedicta" polikiroldegi eta honen pilotalekuan, lehenik eta behin, erabiliko dugun puntuazio-sistema ezberdina eta bitxia izango da, ez dira tantoak egongo eta den-dena bizitzekin kontatuko da. Puntuazio-sistema hau da; hasieran, pilotari edo kasu honetan ume bakoitzak hamar bizitza izango ditu eta soilik hauek galtzeko aukera izango ditu ariketak egiten doan bitartean, baina baita ere; bizitzak berreskuratzeko parada dauka baizik eta, lehenengo zonaldean soilik eta esklusiboki horretarako (bizitzen berreskurapenerako) prestatuta dagoen ariketa bat egin beharko dute. Honetan nahi duten denboran eta gura duten bizitzak berreskuratzean berriro ere beste hiru zonaldeetatik, lehen alde egin zuten zonaldera bueltatu beharko dira ariketekin jarraitzeko. Bizitzak berreskuratzerakoan, berreskuratu dezaketen maximoa edo topea lehen hasieran zuten berdina izango da hamar bizitza, hain zuzen ere.
Jada puntuazio-sistema azalduta, topaketaren muina eta prozesua dator. Hogeitahamar ikasle hauek hiru zonaldeetan banatuko dira eta lehen aipatu bezala hamar bizitza izango ditu bakoitzak, baita ere, lehen aipatutako laugarren zonalde bat egongo da soilik bizitzen berreskupenerako erabilia izango dena. Hasieran hogeitahamar ikasleak hiru zonalde hauetan sakabanatuko dira; guzti hau, bizitza berreskuratzeko zona libre utziz. Zonalde bakoitzean bina ariketa egingo dituzte partehartzaileek eta gutxi gora behera, hogeitahamar minutu izango dira zonalde bakoitzean; hau da, hamabost minutu ariketa bakoitza.
Zonaldeen azalpena, lehenengo zonaldea (11tik 9. koadrora) errebotean kokatuko da eta hau behin eta berriz aipatu dugun bizitzak berreskuratzeko zonaldea izango da; no ikasleek lehenengo aldiko ariketa bat bete beharko dute geroago azalduko duguna. Bigarren zonaldean (9tik 6. koadrora) bi ariketa egingo dituzte zonaldean aurkitzen diren hamar ikasleek eta ariketa hauek bigarren aldiko bi ariketa dira geroxeago azalduko direnak. Hirugarren zonalde honetan (6tik 3.koadrora), hirugarren aldiko bina ariketa egingo dituzte partehartzaileek, ondoren azalduko ditugunak. Bigarren eta hirugarren zonaldeko ariketak ezker paretaren aurka. Azkenik, laugarren zonaldean (3tik frontisera), partehartzaileek laugarren aldiko bina ariketa bete beharko dituzte eta normalean honetan ikusten dira ezberdintasunak partehartzaileen artean normala den bezala.
Gainera, topaketako ariketak sortzerako orduan kontuan izan dugu Oidui Usabiaga eta JulenCastellano(2014).Uso estrategico del espacio en categorias de formacion de Pelota Vasca.Recyde,36,109-122.Kontsulta: 2017-11-28. http://www.redalyc.org/html/710/71030183003/artikulua, aztertu egiten baita gure topaketara etorriko diren umeen adineko espazioaren eta koleparen erabilera.
Topaketa honetan datza; 2017ko abenduaren 26 gabonetan 18:30tan, ordu ta erdi pilota jardunaldi erakargarri bat prestatu dugu umeentzako, ekitaldi honekin umeen pilotarenganako begirunea handiztea eta haiengan interesa pizteko.
Gutxi gora behera hogeitahamar umeentzako ekitaldia prestatu dugu Sestaoko "La Benedicta" polikiroldegi eta honen pilotalekuan, lehenik eta behin, erabiliko dugun puntuazio-sistema ezberdina eta bitxia izango da, ez dira tantoak egongo eta den-dena bizitzekin kontatuko da. Puntuazio-sistema hau da; hasieran, pilotari edo kasu honetan ume bakoitzak hamar bizitza izango ditu eta soilik hauek galtzeko aukera izango ditu ariketak egiten doan bitartean, baina baita ere; bizitzak berreskuratzeko parada dauka baizik eta, lehenengo zonaldean soilik eta esklusiboki horretarako (bizitzen berreskurapenerako) prestatuta dagoen ariketa bat egin beharko dute. Honetan nahi duten denboran eta gura duten bizitzak berreskuratzean berriro ere beste hiru zonaldeetatik, lehen alde egin zuten zonaldera bueltatu beharko dira ariketekin jarraitzeko. Bizitzak berreskuratzerakoan, berreskuratu dezaketen maximoa edo topea lehen hasieran zuten berdina izango da hamar bizitza, hain zuzen ere.
Jada puntuazio-sistema azalduta, topaketaren muina eta prozesua dator. Hogeitahamar ikasle hauek hiru zonaldeetan banatuko dira eta lehen aipatu bezala hamar bizitza izango ditu bakoitzak, baita ere, lehen aipatutako laugarren zonalde bat egongo da soilik bizitzen berreskupenerako erabilia izango dena. Hasieran hogeitahamar ikasleak hiru zonalde hauetan sakabanatuko dira; guzti hau, bizitza berreskuratzeko zona libre utziz. Zonalde bakoitzean bina ariketa egingo dituzte partehartzaileek eta gutxi gora behera, hogeitahamar minutu izango dira zonalde bakoitzean; hau da, hamabost minutu ariketa bakoitza.
Zonaldeen azalpena, lehenengo zonaldea (11tik 9. koadrora) errebotean kokatuko da eta hau behin eta berriz aipatu dugun bizitzak berreskuratzeko zonaldea izango da; no ikasleek lehenengo aldiko ariketa bat bete beharko dute geroago azalduko duguna. Bigarren zonaldean (9tik 6. koadrora) bi ariketa egingo dituzte zonaldean aurkitzen diren hamar ikasleek eta ariketa hauek bigarren aldiko bi ariketa dira geroxeago azalduko direnak. Hirugarren zonalde honetan (6tik 3.koadrora), hirugarren aldiko bina ariketa egingo dituzte partehartzaileek, ondoren azalduko ditugunak. Bigarren eta hirugarren zonaldeko ariketak ezker paretaren aurka. Azkenik, laugarren zonaldean (3tik frontisera), partehartzaileek laugarren aldiko bina ariketa bete beharko dituzte eta normalean honetan ikusten dira ezberdintasunak partehartzaileen artean normala den bezala.
Gainera, topaketako ariketak sortzerako orduan kontuan izan dugu Oidui Usabiaga eta JulenCastellano(2014).Uso estrategico del espacio en categorias de formacion de Pelota Vasca.Recyde,36,109-122.Kontsulta: 2017-11-28. http://www.redalyc.org/html/710/71030183003/artikulua, aztertu egiten baita gure topaketara etorriko diren umeen adineko espazioaren eta koleparen erabilera.
Beroketa
Beroketarako 30 umeak 2 taldetan banatuko ditugu eta Esku pilotako kantxaren zati bat bakarrik erabiliz paseen jokoa egingo dugu. Arauak oso sinpleak dira; pilota bakar bat erabiliz, talde bakoitza 10 pase egiten saiatu behar da hau lurrera jauzi edo beste taldeko batek arrapatu gabe. 10 pase egitea lortzen duen taldea berriro defentsan hasiko da pilota beste taldeari emanez.
Beroketarako 30 umeak 2 taldetan banatuko ditugu eta Esku pilotako kantxaren zati bat bakarrik erabiliz paseen jokoa egingo dugu. Arauak oso sinpleak dira; pilota bakar bat erabiliz, talde bakoitza 10 pase egiten saiatu behar da hau lurrera jauzi edo beste taldeko batek arrapatu gabe. 10 pase egitea lortzen duen taldea berriro defentsan hasiko da pilota beste taldeari emanez.
Lehenego Zonaldea:Bizitzak berreskuratzeko
Bigarren Zonaldea
1.Ariketa:
Ariketa hau gehienez 10 pertsona egingo dute aldi berean. Denek banakako lerro bat egingo dute eta bakoitzak kolpe bat eman beharko dio pilotari frontisaren aurka bidaliz. Gainera, kolpea eman beharko diote pilota lurrera erori baino lehen hurrengo kidearentzat pase bat izango balitz bezala eta kolpea eman bezain pronto egindako lerroaren azkeneko lekura edo posizioara joan beharko dute. Pilota lurrera erortzen zaionari bizitza bat kenduko zaio eta besteak atzeko marra pasatu baino lehen arrapatzen saiatu behar da. Norbait arrapatzen lortzen badu bizitza horrek galduko du.
2.Ariketa:
Partidu bat izango da bat baten aurka, baina arauak zertzobait bereziak izango dira.Partiduak 3 tantora jokatuko dira itxaroten denbora gutxien egoteko. Partidu honetan bi umeek eskuarekin hartu ahal izango dute pilota eskuz. Galtzen duenak bizitz bat gutxiago izango du.
Hirugarren Zonaldea
1.Ariketa:
Partidu narmal bat izango bat baten aurka, baina kasu honetan frontoi 4 zona txikitan egongo da banatuta. Horren ondorioz, pilota ezin izango da bidali zure aurkaria dagoen zonara eta bildaltzen bada tantoa aurkariarentzat izango da zuzenean.Partiduak 3 tantora jokatuko dira eta partida galtzen duenak bizitz bat gutxiago izango du.
2.Ariketa:
Partidu normal bat izango da bat baten aurka, baina ume batek ezkerreko eskuarekin jotzean ezkerreko orma ukitzera joan beharko da korrikan eta eskuinez errestoa egitean kontrakantzara joan behrako da korrika. 3 tantora jokatuko dira eta gatzen duenak bizitz bat galduko du.
Laugarren Zonaldea
1.Ariketa:
Partidu normal bat izango da bi biren aurka eta 4 tantora jokatuko da. Partida hastean jokalekuaren erdian aulki bat egongo da eta edozein jokalarik erresto bat egitean aulkian eseri beharko da eta gero aulkia lekuz aldatu beharko du. Partidua galtzen dutenei bizitz bat kenduko zaie.
2.Ariketa:
Partidu bat izango da bi biren aurka 6 tantora, baina tantoak bikoitzak izango dira ezkerreko ormaz egiten badute edo aurkariek ez badiote pilori ematen bi bote eman baino lehen.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina
Zure iruzkina hemen utzi dezakezu